Maria została odesłana przez swojego szefa do domu za niestosowny strój w pracy. Kobieta nie wiedziała jednak co, jest nie tak z jej ubraniem. Na TikToku dodała film, na którym pokazuje swój ubiór i postanowiła zapytać się swoich obserwatorów, co o nim sądzą.
W niektórych placówkach występuje z góry narzucony dress code, którego należy się trzymać. Niekiedy są to garnitury, a niekiedy koszulki z logiem danej firmy. Zdarza się także, że pracodawcy nie narzucają określonych wymagań odnośnie do ubioru.
Szef kazał jej wracać do domu
Maria, która działa na TikToku pod nazwą NotMarieDee, niedawno zamieściła na platformie filmik, w którym opowiada o przygodzie w swojej pracy. Maria poszła do pracy, myśląc, że ma założony odpowiedni strój, ale jej kierownik zażądał, aby wróciła do domu.
TikTokerka zdradziła, że gdy szef ją ujrzał, natychmiast kazał jej wracać do domu. Wszystko dlatego, że jego zdaniem Maria ubrała się nieodpowiednio i jej strój rozprasza innych. Kobieta zapytała swoich obserwatorów, co myślą na temat całego incydentu.
Maria miała ubrane długie, czarne spodnie oraz liliową bluzkę, z długim rękawem i dekoltem w kształcie litery V. Przypuszczalnie to właśnie dość spory dekolt nie został zaakceptowany przez szefa. Zniesmaczona całym tym zajściem, TikTokerka zapytała również o to, czy powinna rzucić pracę.
Pod filmikiem wywiązała się dyskusja dotycząca stroju kobiety. Choć niektórzy pisali: „Wyglądasz niesamowicie”, czy „Powinien pozwolić ci zostać, tylko żeby cię podziwiać”, inni internauci zgodzili się z kierownikiem i podkreślili, że taki strój faktycznie może rozpraszać: „Też byłbym rozproszony”. „Nie dziwię mu się”.
@notmariedee Should i quit
♬ original sound – huncho.laflame
Prawem, którym może dysponować każdy pracodawca, jest wymaganie wobec pracowników przestrzegania określonych wytycznych odnośnie do stroju. Z artykułu 1041. Kodeksu pracy jasno wynika, że pracodawca może ustalić strój obowiązujący w miejscu pracy. Dress code w każdej firmie wygląda jednak trochę inaczej.
Wszystkie zmienne związane z wyglądem powinny być zawarte w wewnętrznym regulaminie placówki. Za łamanie zasad związanych z odpowiednim ubiorem pracownicy mogą ponosić odpowiedzialność. Zgodnie z artykułem 108. Kodeksu pracy, konsekwencje mogą sięgać nawet kary pieniężnej.
Źródło: TikTok