Paco Rabanne nie żyje. Jeden z najpopularniejszych projektantów na świecie odszedł nagle w wieku 88 lat. Co wiadomo na ten temat?
Paco Rabanne nie żyje. Jeden z najwybitniejszych projektantów mody i twórca perfum, które od lat podbijają cały świat, zmarł w swoim domu w Portsall we Francji w wieku 88 lat. Informację tą jako pierwszy przekazało BBC.
Paco Rabanne, best known for his perfumes and fashion designs, dies aged 88 https://t.co/9y8TK8olgO
— BBC Breaking News (@BBCBreaking) February 3, 2023
Informację potwierdziła grupa Puig, do której należy marka Paco Rabanne.
Naznaczył pokolenia swoją radykalną wizją mody, a jego dziedzictwo będzie żyło — napisano w oświadczeniu.
Jose Manuel Albesa, prezydent departamentu grupy Puig zachwalał projekty Rabanne, które sprawiły, że transgresja stała się magnetyczna.
Wyróżniał go radykalny, buntowniczy duch. Jest tylko jeden Rabbane. Jego śmierć przypomina nam, jak wielki był jego wpływ na współczesną modę. Jego serce żyje dalej w domu mody, który nosi jego imię.
Na oficjalnym profilu marki pojawił się także wpis, w którym oddano cześć zmarłemu projektantowi.
Dom Paco Rabanne pragnie uhonorować naszego wizjonerskiego projektanta i założyciela, który zmarł dzisiaj w wieku 88 lat. Wśród najbardziej przełomowych postaci mody XX wieku, jego spuścizna pozostanie stałym źródłem inspiracji.
Jesteśmy wdzięczni Monsieur Rabanne za ustanowienie naszego awangardowego dziedzictwa i zdefiniowanie przyszłości o nieograniczonych możliwościach.
Paco Rabanne, był znany na całym świecie, a jego perfumy od lat święcą triumfy. Międzynarodową popularność zyskał dzięki temu, że jego projekty były ekscentryczne, a jego spojrzenie na modę można było śmiało nazwać innowacyjnym.
Kim był Paco Rabanne?
Paco Rabanne, a tak naprawdę Francisco Rabaneda Cuervo urodził się 18 lutego 1934 w Pasaia, niewielkiej hiszpańskiej gminie położonej w prowincji Guipuzcoa, w Kraju Basków. Do Francji przeniósł się wraz z matką, gdy w jego ojczystym kraju wybuchła wojna domowa. MZ wykształcenia był architektem, ale z racji swojego usposobienia, w krótkim czasie zyskał ogromną popularność i dorobił się miana enfant terrible (osoby nietaktownej, niedyskretnej, łamiącej wszelkie reguły — przyp. red.) francuskiego świata mody w latach 60.
Na początku kariery zawodowej produkował biżuterię dla Givenchy, Dior i Balenciagi. Własny dom mody założył dopiero w 1966 roku i już wtedy zrobiło się o nim głośno, ponieważ w swoich projektach używał tak niekonwencjonalnych materiałów, jak papier, plastik i metal. Mimo to wielbiciele mody go pokochali i zabiegali o to, by nosić odzież, która wyszła „spod jego igły”.
W 1969 roku wypuścił na rynek pierwsze perfumy unisex, które nazywały się Paco. Największy sukces odniósł jednak dzięki zapachowi 1 Million. Zapach ten wykreowali Christophe Raynaud, Olivier Pescheux i Michel Girard. Panowie zadbali o każdy, nawet najmniejszy szczegół. Nie bez powodu flakon jest w kształcie sztabki złota. Tworząc ten zapach, kierowali się tym, by był on kojarzony z mężczyznami sukcesu, którzy lubią stawiać wszystko na jedną kartę i osiągają wszystko to, czego pragną.