O konfliktach w Ekipie mówiło już od dłuższego czasu. Oficjalne oświadczenie Friza o tym, że jego projekt kończy działalność w obecnej formie, spowodowało niemałe zamieszanie wśród inwestorów holdingu i fanów. Wczoraj miał miejsce kolejny webinar inwestorski, podczas którego Wujek Łuki odpowiedział na kilka pytań dotyczących przyszłości spółki.
EKIPA, nazywana również Ekipą Friza to projekt złożony z influencerów i youtuberów, którzy jakiś czas temu zawojowali internet. Członkowie grupy wydawali single, nagrywali teledyski, organizowali różne challenge, docierając ze swoim contentem do szerokiego grona odbiorców, stając się wkrótce vlogowym fenomenem. Dotychczas elementem scalającym grupę był jej pomysłodawca i twórca Karol Friz Wiśniewski, który zdobył dużą popularność, publikując na swoich kanałach filmy dotyczące gry mobilnej Pokemon GO.
Charyzma i talent Friza spowodowały, że jego kanał na YouTube zaczęło obserwować coraz więcej ludzi. Widząc swój potencjał, młody youtuber postanowił wraz ze swoimi przyjaciółmi stworzyć autorski projekt, w którym zamierzał publikować dobrej jakości filmy, ukazując tym samym życie i pracę jego oraz całego teamu. Wkrótce młody przedsiębiorca wraz z EKIPĄ zamieszkał w willi pod Krakowem i stamtąd wspólnie opracowywali scenariusze swoich kolejnych realizacji — teledysków, czy pranków. Niedługo po tym, projektem zainteresowali się inwestorzy i tak po podpisaniu umowy z Beskidzkim Biurem Inwestycyjnym w roku 2021 Ekipa Friza weszła na giełdę jako Spółka Akcyjna Ekipa Holding.
Mimo że, trzonem działalności EKIPY był YouTube, to członkowie grupy aktywnie angażowali się w różne projekty poboczne, które przyniosły im jeszcze więcej fanów — i co więcej — ogromny przypływ gotówki. Współpraca ze znaną marką lodów oraz realizacja innych umów influencerskich, zawieranych ze znanymi markami spowodowały, że wizerunki wylansowanych przez Internet postaci takich jak wspomniany Friz, Wersow, czy Tromba znalazły się na banerach, opakowaniach produktów spożywczych, zeszytach, plecakach itp.
Od pewnego czasu internet aż huczał od informacji jakoby Dom Friza przechodził kryzys, a jego mieszkańcy nie mogą się dogadać. Spekulacje podkręcał fakt, że poszczególni członkowie coraz bardziej angażowali się w indywidualne projekty. W końcu, w lipcu 2022 roku, Friz wydał oświadczenie, w którym poinformował, że wspólny projekt Ekipa Friza jako grupy influencerskiej się kończy i teraz „każdy samodzielnie wybiera swoja następną drogę”. Należy nadmienić, że spółka Ekipa Holding S.A. nadal obecna jest na małej giełdzie i w związku z tym ma określone zobowiązania wobec akcjonariuszy.
Wujek Łuki o byłych członkach projektu
We wtorek miał miejsce kolejny czat inwestorski, podczas którego Wujek Łuki, czyli Łukasz Wojtyca — prezes zarządu ekipy wraz z Filipem Bieleckim — wiceprezesem holdingu odpowiedzieli na pytania akcjonariuszy pojawiające się w związku ze zmieniająca się koniunkturą na rynku i rozpadzie dotychczasowego składu grupy youtuberów.
Jak dobrze ma się EKIPA?
— EKIPA HOLDING (@EkipaHolding_SA) April 3, 2023
O tym jutro opowiedzą Łukasz Wojtyca i Filip Bielecki w czacie inwestorskim.
Zapraszamy!
Wtorek, 4 kwietnia, godz. 10:00https://t.co/sx2Wz9ysVC
Jak zawsze na takich spotkaniach dużo mówi się o pieniądzach — zyskach i stratach prowadzenia działalności. Na samym początku padło pytanie o wyniki holdingu w 2022 roku. W cieniu ostatnich wydarzeń, do pytania odniósł właśnie Łukasz, który zapewnił interesantów, że grupa kapitałowa ma się bardzo dobrze:
Nie ma co ukrywać, że rok 2022 był dla nas zaskakujący. Całą Polską wstrząsnęła informacja o rozpadzie EKIPY jako grupy influencerskiej i można przyznać, że pewien etap dla naszej firmy się zakończył. Mimo że rynek początkowo źle zareagował na te informacje, to w chwili obecnej nie odczuwamy już negatywnych następstw tego wydarzenia. EKIPA ma się bardzo dobrze, co pokazują wyniki za 2022 rok, pomimo jak wcześniej napisałem — trudności związanych ze zmianami osobowymi w grupie — napisał
W kolejnych wiadomościach na czacie jeden z inwestorów odniósł się do afery promowania nielegalnej oferty przez m.in. członka EKIPY — Mini Majka. W tym wypadku prowadzący webinar również nie uchylili się od odpowiedzi:
Od dłuższego czasu nie doradzam już Matiemu, ale gdybym to robił nadal, to prawdopodobnie odradziłbym mu ten pomysł — stwierdził Wujek Łuki.
Podczas rozmowy odniesiono się także do aktualnej sytuacji grupy influencerskiej dotychczas wchodzących w skład Ekipy Friza. Akcjonariuszy interesowała informacja, czy wewnątrz grupy doszło do porozumienia:
Pracujemy nad tym, liczę, że uda się dogadać — padła odpowiedź
Na dalszych etapach dyskusji padło także pytanie o rozwój sprzedaży produktów spożywczych sygnowanych marką EKIPA i planach na kolejne miesiące. Okazało się, że grupa kapitałowa podjęła już działania w związku z nowymi projektami. Prowadzący czat, wspomnieli także o dobrych wynikach sprzedaży nowych lodów Chmurka i Burza.
Nie mogło oczywiście zabraknąć pytania o przyszłe ojcostwo Friza — głównego udziałowca spółki. Akcjonariusze zapytali, czy w związku z nową rolą, mężczyzna będzie dalej aktywny na swoich kanałach. Warto wspomnieć, że systematyczny udział Friza w branży ma duże znaczenie dla działania spółki. Okazuje się, że Wiśniewski ma już plan na swoją dalszą drogę:
Karol ma bardzo dobry plan jak połączyć ze sobą obowiązki influencerskie i ojcostwo. Od kilku miesięcy pracujemy nad przydziałem obowiązków (szczególnie pomiędzy naszą dwójką), który ma w tym pomóc — uspokoił Wujek.