Konopskyy zaskoczył internautów. Młody YouTuber przez wiele miesięcy pracował nad filmem na temat nielegalnych stron hazardowych reklamowanych przez influencerów. W niedzielę na jego kanale pojawił się dwugodzinny materiał.
Mikołaj Tylko znany w sieci jako Konopskyy to jeden z topowych YouTuberów w Polsce. Prowadzi kanał od 2016 roku, na którym najczęściej publikuje filmy newsowe. Opowiada o sprawach, które dzieją się w sieci, dołączając do tego swój komentarz.
W zeszłym roku usłyszała o nim cała Polska, gdy razem z Sylwestrem Wardęgą zdemaskowali niepokojące zachowania influencerów, co w przestrzeni publicznej nazwano aferą Pandora Gate.
Konopskyy z dwugodzinnym filmem o nielegalnych stronach hazardowych
W ostatnim czasie cały internet żył informacją o aresztowaniu Kamila L., popularnego twórcy internetowego, który zasłynął m.in. z organizowania loterii na dużą skalę.
Teraz Konopskyy opublikował film dotyczący nielegalnego hazardu promowanego przez najsłynniejszych twórców internetowych. W dwugodzinnym materiale, nad którym, jak sam powiedział, pracował od roku, nie boi się nazywać tego zjawiska „mafią hazardową”.
Od momentu publikacji nie minęła jeszcze doba, a film został już wyświetlony ponad 1,5 miliona razy i trafił na pierwsze miejsce karty „Na czasie”.
W filmie YouTuber dokładnie opowiada o serwisach internetowych, które pozwalają na otwieranie tzw. wirtualnych skrzynek. Tego typu strony były reklamowane przez czołowych streamerów w Polsce. Logo jednego z takich serwisów, Keydropa, pojawiło się nawet na ściance podczas jednej z gal Fame MMA. Obecnie ta strona jest wpisana do Rejestru Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą.
Konopskyy zwraca uwagę na to, że twórcy internetowi reklamowali te strony świadomi, że oglądają ich również młodsi odbiorcy. Operowali ogromnymi pieniędzmi. Nie raz na sponsorowanych transmisjach wygrywali ogromne kwoty pieniędzy, a jednak ich reakcje nie były zbyt euforyczne. Według Mikołaja Tylko, serwis mógł specjalnie podwyższać szanse na wygranie streamerów.
Gdy influencerów, którzy promowali to g***o, ktoś łapał za ręce, to próbowali się nieudolnie bronić „argumentami”, które w teorii miały usprawiedliwiać tę promocję. „Przecież ja też pokazuję, że przegrywam”. (…) Tylko że, to nie jest usprawiedliwienie. Taki twórca musi przegrać, żeby widz mógł się z tym utożsamić – mówi w filmie.
Konopskyy twierdzi, że twórców, którzy promowali Keydropa i podobne serwisy było tak wielu, że nie sposób umieścić ich wszystkich w filmie. Wymienił jednak kilka najpopularniejszych ksywek.
IsAmU nagrał ponad sto filmów promujących hazard. W zasadzie cała internetowa persona IsAmU kręci się wokół hazardu – mówi na nagraniu.
Pokazał również statystyki dotyczące m.in. Szeligi, Bandury, Dżinolda, Merghaniego i Kacpra Rietza.
Co ciekawe, Konopskyy sam parę lat temu miał współpracę z Keydropem. Nie uciekał od odpowiedzialności.
Sam nie jestem w kwestii Keydroba święty i żałuję tej współpracy. Natomiast teraz mam tyle jaj, żeby powiedzieć, że to był błąd – mówi w filmie.
W komentarzach można zobaczyć wiele dobrych słów pod adresem YouTubera. Internauci chwalą rzetelny research i dokładne wyjaśnienie sprawy. Rodzice dziękują mu za uświadomienie ich o problemie, a widzowie dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z oglądaniem streamów z internetowych kasyn.
- Uważam, że ten film powinien być wyświetlany w szkołach.
- Dziękuję za ten materiał, tak samo jak ty za dzieciaka byłem zapatrzony we wszystkich youtuberów, co „wygrywali” ogromne pieniądze.
- Obejrzałem cały materiał i mam pustkę w sobie.
- Szacun dla Konopa, że ryzykując własne bezpieczeństwo, zrobił coś dobrego dla społeczeństwa.
- Jako mama dwóch synów bardzo dziękuję za rzetelny film.
- Ten materiał powinien obejrzeć każdy rodzic.
Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata show-biznesu i zaobserwuj nasze profile w mediach społecznościowych. Pantofelek.pl jest na Facebooku, Instagramie, Threads, TikToku, Twitterze i YouTube. Jeżeli nie chcesz niczego przegapić, koniecznie zostaw obserwację w Google News.