w

Edyta Górniak ostro o kontrowersyjnej reklamie Balenciagi. „Antychryst był zawsze inteligentny”

fot. AKPA / Instagram

Niedawno ukazała się nowa reklama Balenciagi, która wywołała oburzenie na całym świecie, a wiele osób uważa, że w ogóle nie powinna zostać zatwierdzona. W sesji zdjęciowej wystąpiły bowiem dzieci oraz kontrowersyjne gadżety. Sprawę skomentowała m.in. Edyta Górniak, która nie szczędziła mocnych słów.

Choć Balenciaga znana jest z nieoczywistych i czasem kontrowersyjnych rozwiązań, przy okazji jednej z ostatnich reklam hiszpański dom mody wyraźnie przekroczył granicę. W kampanii wzięły udział kilkuletnie dzieci, trzymające pluszowe misie ze skórzanymi uprzężami w stylu BDSM, a na planie pojawiły się sugestywne pozy, oraz rekwizyty dokumentów związanych z pornografią dziecięcą.

Kampania została wycofana po wielkim oburzeniu internautów i mediów, ale nie wszyscy o niej zapomnieli. Zdanie w tej kwestii wyraziła między innymi Kim Kardashian, która jest ambasadorką Balenciagi.

„Jako matka czwórki dzieci byłam wstrząśnięta tymi niepokojącymi obrazami. Bezpieczeństwo dzieci musi być traktowane z najwyższym szacunkiem, a wszystko, co jest przeciwko niemu, nie powinno mieć miejsca w naszym społeczeństwie – kropka” – podkreśliła.

Edyta Górniak ostro o reklamie Balenciagi

Głos w sprawie postanowiła zabrać również Edyta Górniak. Piosenkarka stwierdziła, że celem tej kampanii było promowanie niewłaściwych i szkodliwych trendów. Dodała też, że dzieci biorące udział w sesji zostały narażone na szkodliwe bodźce.

Artystka zamieściła na Instastory post z profilu o nazwie „project.knowledge”, który postanowił przyjrzeć się projektantce Balenciagi.

„To zdjęcie Lotty Volkovej, głównej projektantki Balenciagi i Adidasa, kpiącej z Boga w kościele. Jest to marka, którą w przeważającej mierze popierają celebryci, i marka, która opublikowała reklamę z dziećmi i z treściami seksualnymi ukrytymi w rogu” – podpisano pierwotnie fotografię.

Swoje trzy słowa postanowiła dołożyć Edyta Górniak:

„Sprytne. Z jednej strony prowokacja – z drugiej, świadome przyzwyczajenie oczu dzieci do treści, kolorów i symboli anarchistycznych. Nie mogą już pewnych wątków ukryć, to chcą znormalizować. Antychryst był zawsze inteligentny… napisała zbulwersowana Edyta.

Sama Balenciaga twierdzi z kolei, że materiały zostały użyte bez ich wiedzy przez wynajętą firmę produkcyjną. Demna Gvasalia, czyli dyrektor kreatywny marki, oficjalnie wystosował przeprosiny. Podkreślił, że dom mody będzie domagać się odszkodowania od pomysłodawcy projektu.

„Przepraszamy za wyświetlanie niepokojących fragmentów naszej kampanii. Traktujemy tę sprawę bardzo poważnie i podejmujemy kroki prawne przeciwko stronom odpowiedzialnym za stworzenie zestawu i włączenie niezatwierdzonych elementów do naszej sesji zdjęciowej do kampanii wiosna 2023. Stanowczo potępiamy wykorzystywanie dzieci w jakiejkolwiek formie. Stawiamy na ich bezpieczeństwo i dobre samopoczucie” – zapewniono w oświadczeniu.

fot. Instagram
Google News
Obserwuj w News i bądź zawsze na bieżąco!

Napisane przez Maciej

Z "Pantofelkiem" związany jestem od 2021 roku. Na bieżąco informuję Was o życiu gwiazd, a także najświeższych wydarzeniach z kraju i ze świata. Prywatnie miłośnik górskich wędrówek i dobrej książki.

Agnieszka Dygant, Tomasz Karolak - fot. screenshot Facebook @milionerzytvn

Agnieszka Dygant i Tomasz Karolak nie popisali się wiedzą w „Milionerach”. Odpadli już na początku gry. „Obciach”

Małgorzata Rozenek - fot. Instagram @m_rozenek

Małgorzata Rozenek pochwaliła się swoim „Winter Wonderland”. Cały jej dom opływa w świątecznych ozdobach! „Lepiej niż u Kevina”